2024
Leišytė, L., Rose, A.-L., Pekşen, S. & Bieling, N. (2024). External engagement of academics: Exploring gender patterns in the Baltic Sea region. Präsentation auf der APIKS Conference "Academy after knowledge society and the future of academic profession". Espoo, Finnland, 25. Oktober.
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2024). Externe Governance privater Hochschulen in Deutschland. Paper-Präsentation auf der 19. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Hagen, Deutschland, 24. September.
Rose, A.-L. (2024). Leadership for interdisciplinarity: How university leaders can foster interdisciplinary collaboration in academic project settings. Präsentation auf der Eu-SPRI Annual Conference 2024, Universität Twente, Enschede, Niederlande, 5. Juni.
Leišytė, L., Pekşen, S. & Rose, A.-L. (2024). Managerial control and professional autonomy of academic staff in Balkan and Baltic countries. Präsentation auf der APIKS Hiroshima 2024 International Conference, Hiroshima, Japan, 3. Februar.
2023
Rose, A.-L., Leišytė, L., Pekşen, S. & Papaioannou, P. (2023). STARK – Studierende als Akteur*innen des Wandels . Präsentation auf der hochschuldidaktischen Weiterbildungsveranstaltung "Start in die Lehre 2023", Technische Universität Dortmund, Deutschland, 19. September.
Rose, A.-L., Pekşen, S. & Leišytė, L. (2023). Interdisciplinarity and academics' sense of belonging. Präsentation auf der APIKS Konferenz 2023, Krems, Österreich, 2. September.
Leišytė, L., Dee, J. R. & Rose, A.-L. (2023). Logics of interdisciplinarity in university research centres: Competition or convergence? Beitrag zum Sub-theme 78 "Universities in Turbulent Times" auf dem 39. EGOS Colloquium 2023 "Organizing for the Good Life: Between Legacy and Imagination", University of Cagliari, Italien, 7. Juli.
Leišytė, L., Rose, A.-L., Pekşen, S., Stolz, K. & Papaioannou, P. (2023). Students as actors of change: Student perceptions and student agency in the post-COVID digital transformation of academic teaching. Paper-Präsentation auf der EURAM Conference 2023 "Transforming Business for Good", Trinity Business School, Dublin, Irland, 15. Juni.
Leišytė, L., Pekşen, S., Rose, A.-L. & Želvys, R. (2023). Academic work and productivity – The impact of gendered work division on research publications for early career academics across European countries. Präsentation auf der APIKS Konferenz "The academic profession moving forward: gender equality and early career researchers", Arica, Chile, 24. Januar.
2022
Leišytė, L., Papaioannou, P., Pekşen, S., Rose, A.-L. & Stolz, K. (2022). STARK – Students as Actors of Change. Präsentation auf dem Rethink Science and Education in Iraq (RESI) International Workshop, Technische Universität Dortmund, Deutschland, 17. Oktober.
2021
Rose, A.-L. (2021). Leadership for interdisciplinarity (?). Die Rolle von Leadership für die Entstehung von Interdisziplinarität in wissenschaftlichen Projekten. Präsentation auf der 12. Tagung der DGPs-Fachgruppen Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie sowie Ingenieurspsychologie, Technische Universität Chemnitz, Deutschland, 23. September.
Rose, A.-L., Leišytė, L. & Peksen, S. (2021). The work satisfaction of academics: Reflections against the background of NPM reforms in Lithuania. Präsentation auf dem 43. EAIR Forum 2021 "Transformation Fast and Slow: Quality, Trust and Digitalisation in Higher Education", Humboldt-Universität zu Berlin, Deutschland, 10. September.
2020
Rose, A.-L., Peksen, S., Leišytė, L. & Želvys, R. (2020). Academic mobility in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 4. APIKS Konferez "Internationalization in Higher Education", Istanbul, Türkei, 7. Dezember.
Leišytė, L., Želvys, R., Bružienė, R., Rose, A.-L. & Peksen, S. (2020). Managerialism in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 3. APIKS Konferez "Management and Governance of Higher Education", Vilnius, Litauen, 21. August.
2019
Rose, A.-L. (2019). How do interdisciplinary structures emerge in academic projects? Evidence from a project for inclusive teacher training at a German university. Präsentation auf der ECER 2019 (European Conference on Educational Research), Network 22 (Research in Higher Education), Hamburg, Deutschland, 3. September. Abstract
Rose, A.-L. (2019). The emergence of interdisciplinary structures in academic project settings – A case study of inclusive teacher training at a German university. Präsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutschland, 21. März. Abstract
2018
Kumpikaitė Valiūnienė, V., Leišytė, L., Rose, A.-L., Duobienė, J. & Duoba, K. (2018). Challenges of adjustment of expatriates: The cases of Estonia and Lithuania. Präsentation auf dem 34. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Tallinn, Estland, 5. Juli.
Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2018). Academic staff mobility in the Baltics: Brain gain, brain drain or brain circulation?. Präsentation auf der AABS Konferenz (Association for the Advancement of Baltic Studies) 2018, Stanford, USA, 3. Juni. Abstract
Peksen, S., Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2018). Third mission activities at Lithuanian higher education institutions. Posterpräsentation auf der 13. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Speyer, Deutschland, 12. April.
2017
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). International academic staff mobility: The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European countries. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung 2017 (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, Vereinigtes Königreich, 7. Dezember. Abstract
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). Strategies, motivations and barriers for international mobility – Lessons learnt from a study of international academic staff in Central and Eastern European countries. Präsentation auf einem Seminar des Projekts "Adjustment of Expatriates in the Baltic States", Technische Universität Kaunas (KTU), Kaunas, Litauen, 21. September.
Rose, A.-L. (2017). The emergence of interdisciplinary structures in academic project settings – A case study of inclusive teacher training at a German university. Posterpräsentation auf der 30. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Jyväskylä, Finnland, 28. August.
2016
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). Organisational change in German higher education: The emergence of interdisciplinary structures in teaching innovation. Posterpräsentation auf der 1. Konferenz des Projekts "Dortmunder Profil für Inklusionsorientierte Lehrer_innenbildung (DoProfiL)", Haltern, Deutschland, 15.-16. November.
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European countries. Präsentation auf der 29. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Universität Cambridge, Vereinigtes Königreich, 5. September.