2023
Bégin-Caouette, O., Aarrevaara, T., Rose, A.-L. & Arimoto, A. (2023). International research collaboration practices and outcomes: A comparative analysis of academics' international research activities. In A. Çalıkoğlu, G. A. Jones & Y. Kim (Hrsg.), Internationalization and the academic profession: Comparative perspectives (S. 191–215). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26995-0_9
2022
Leišytė, L., Rose, A.-L. & Sterk-Zeeman, N. (2022). Higher education policies and interdisciplinarity in Germany. Tertiary Education and Management, 28(4), 353–370. https://doi.org/10.1007/s11233-022-09110-x
Leišytė, L., Pekşen, S., Rose, A.-L. & Želvys, R. (2022). The teaching-research nexus in the Lithuanian higher education compared to other European higher education systems. In F. Huang, T. Aarrevaara & U. Teichler (Hrsg.), Teaching and research in the knowledge-based society: Historical and comparative perspectives (S. 137–160). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04439-7_8
2021
Leišytė, L., Rose, A.-L., Želvys, R. & Pekşen, S. (2021). The role of universities in the knowledge-based society in Lithuania. In T. Aarrevaara, M. Finkelstein, G. A. Jones & J. Jung (Hrsg.), Universities in the knowledge society: The nexus of national systems of innovation and higher education (S. 203–219). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-76579-8_12
Želvys, R., Leišytė, L., Pekşen, S., Bružienė, R. & Rose, A.-L. (2021). From collegiality to managerialism in Lithuanian higher education. Acta Paedagogica Vilnensia, 46, 27–42. https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.46.2
2020
Rose, A.-L., Dee, J. & Leišytė, L. (2020). Organizational learning through projects: A case of a German university. The Learning Organization, 27(2), 85–99. https://doi.org/10.1108/TLO-11-2018-0200
Rose, A.-L., Leišytė, L., Haertel, T. & Terkowsky, C. (2020). Zur Bedeutung von Emotionen in der hochschulischen Entrepreneurship Engineering Education. In I. Isenhardt, M. Petermann, M. Schmohr, A. E. Tekkaya & U. Wilkesmann (Hrsg.), Lehren und Lernen in den Ingenieurwissenschaften (S. 129–143). Bielefeld: wbv Media. https://doi.org/10.3278/6004805w129
2019
Haertel, T., Terkowsky, C., May, D., Wissemann, S., Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2019). Kreativität und Entrepreneurship in der Hochschullehre: personen- und prozessorientierte Lerninhalte. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch innovative Lehre (S. 441–451). Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22797-5_33
Leišytė, L., Rose, A.-L. & Želvys, R. (2019). Higher education reforms in Lithuania: Two decades after Bologna. In B. Broucker, K. De Wit, J. C. Verhoeven & L. Leišytė (Hrsg.), Higher education system reform: An international comparison after twenty years of Bologna (S. 179–195). Leiden: Brill Sense. https://doi.org/10.1163/9789004400115_012
Rose, A.-L., Leišytė, L., Haertel, T. & Terkowsky, C. (2019). Emotions and the liminal space in entrepreneurship education. European Journal of Engineering Education, 44(4), 602–615. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1553937
2018
Bender, C., Drolshagen, B., Rose, A.-L.,Leišytė, L. & Rothenberg, B. (2018). Entwicklung einer inklusionsorientierten universitären Lehramtsausbildung – Maßnahmen der Organisationsentwicklung und Qualifizierung der Lehrenden. In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 207–221). Münster: Waxmann. Online verfügbar
Hermstein, B., Hußmann, A., Rose, A.-L. & Vaskova, A. (2018). Beiträge der projektbegleitenden Evaluation für die Realisierung einer inklusionsorientierten Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 27–42). Münster: Waxmann. Online verfügbar
Leišytė, L., Rose, A.-L. & Schimmelpfenning, E. (2018). Lithuanian Higher Education: Between Path Dependence and Change. In J. Huisman, A. Smolentseva & I. Froumin (Hrsg.), 25 years of transformations of higher education systems in Post-Soviet countries. Reform and continuity (S. 285–310). (Palgrave Studies in Global Higher Education). Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-319-52980-6_11
Terkowsky, C., Haertel, T., Rose, A.-L., Leišytė, L. & May, D. (2018). Nager avec les requins sans se faire dévorer: comment les étudiants en ingénierie peuvent aS.rendre à être créatifs à déveloper un esprit d’entreprise et à innover. In D. Lemaître (Hrsg.), Formation des ingénieurs à l’innovation (S. 159–188). (Collection: innovation, entrepreneuriat et gestion). London: ISTE. Weitere Informationen zum Sammelband
Terkowsky, C., Haertel, T., Rose, A.-L., Leišytė, L. & May, D. (2018). Swimming with sharks without being eaten: How engineering students can learn creativity, entrepreneurial thinking and innovation. In D. Lemaître (Hrsg.), Training engineers for innovation (S. 147–176). (Innovation, entrepreneurship and management series). London: ISTE. https://doi.org/10.1002/9781119563938.ch8
2017
Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2017). Academic Staff Mobility in the Age of Trump and Brexit. Reprint from: International higher education, (89), 5–6. duz Magazin, (04), 63–64.
Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2017). Academic Staff Mobility in the Age of Trump and Brexit. International higher education, (89), 5–6. https://doi.org/10.6017/ihe.2017.89.9832
Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). Integrating international academic staff into the local academic context in Lithuania and Estonia. In M. Yudkevich, P. G. Altbach & L. E. Rumbley (Hrsg.), International faculty in higher education: comparative perspectives on recruitment, integration, and impact (S. 101–123). New York: Routledge. Weitere Informationen zu diesem Buchkapitel auf google books
2016
Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2016). The challenges of attracting and retaining academic talent. Central and Eastern European perspectives. Journal of the European Higher Education Area, (04), 61–82.