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Keynotes, Vorträge und Präsentationen

2022

Leišytė, L. (2022). Science and studies in Lithuania in the European context – are we moving towards Humboldt? Insights from the Lithuanian case study APIKS. Keynote auf dem Bildungsforum der Litauischen Gesellschaft für Bildungsforschung (LETA), online, 30. Juni. Videoaufzeichnung des Forums

Leišytė, L. (2022). Performance management and digitalization in higher education. Eingeladener Vor­trag am Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS), Universität Twente, Enschede, Niederlande, 12. Mai.

Leišytė, L. (2022): University management and the voice of academics in Lithuania. Eingeladener Vor­trag an der Universität Hongkong, 23. März.

Leišytė, L. (2022). Die Rolle digitaler Plattformen für den Wissenstransfer aus den Sozial- und Geisteswissenschaften. Präsentation auf dem Symposium der VolkswagenStiftung "Wissenschaftsforschung im Fokus – Potentiale und neue Perspektiven", Hannover, Deutschland, 7. Juli.

Zenkienė, L. & Leišytė, L. (2022). University alliances: How transnational collaboration facilitates and/or inhibits regional relevance. Präsentation auf der 20. Triple Helix Konferenz "Governing new and traditional partnerships for innovation and development in the post-pandemic world", Florenz, Italien, 29. Juni.

Leišytė, L. (2022): Gender inequalities in organizational strategies and structures in Lithuania: a case study of a managerial university. Präsentation auf der 28. Biennal AABS Conference "Baltic Studies at a Crossroads", University of Washington, Seattle, WA, USA, 27. Mai.

Peksen, S. & Leišytė, L. (2022): Work satisfaction among academics: Despite or due to Lithuania's new public management reforms?. Präsentation auf der 5. APIKS Konferenz "General Work Situation and the Working Conditions in Academia", Universität Aveiro, Portugal, 3. März.

2021

Leišytė, L. (2021). Agency of academic staff in the transformation of university governance. Vortrag auf dem Webinar "The Academic Profession in Knowledge-Based Societies – Global Perspectives", Mahindra Humanities Center, Harvard University, Cambridge, MA, USA, 3. November.

Rose, A.-L. (2021). Leadership for interdisciplinarity (?). Die Rolle von Leadership für die Entstehung von Interdisziplinarität in wissenschaftlichen Projekten. Präsentation auf der 12. Tagung der DGPs-Fachgruppen Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie sowie Ingenieurspsychologie, Technische Universität Chemnitz, Deutschland, 23. September.

Rose, A.-L., Leišytė, L. & Peksen, S. (2021). The work satisfaction of academics: Reflections against the background of NPM reforms in Lithuania. Präsentation auf dem 43. EAIR Forum 2021 "Transformation Fast and Slow: Quality, Trust and Digitalisation in Higher Education", Humboldt-Universität zu Berlin, Deutschland, 10. September.

Peksen, S. (2021). Digital divide and divided higher education marketing in Germany. Präsentation auf der Virtuellen ASA Jahrestagung (American Sociological Association) 2021, 7. August. https://www.asanet.org/annual-meeting-2021

Leišytė, L. & Gozlan, C. (2021). The emergence of academic resistance platforms against New Public Management: Towards "new" forms of movement organizing?. Präsentation auf dem 37. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam, Niederlande, 9. Juli.

2020

Rose, A.-L., Peksen, S., Leišytė, L. & Želvys, R. (2020). Academic mobility in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 4. APIKS Konferenz "Internationalization in Higher Education", Istanbul, Türkei, 7. De­zem­ber.

Leišytė, L. & Peksen, S. (2020). (Un)Equal opportunities at universities – Gender differences in the perception of universities' institutional structure. Posterpräsentation auf der EMBL Konferenz "Gender Roles and their Impact in Academia", or­ga­ni­siert vom European Molecular Biology Laboratory (EMBL), der European Molecular Biology Organization (EMBO) und dem Howard Hughes Medical Institute (HHMI), 14.-15. Oktober.

Leišytė, L. (2020). Academic views on changing work conditions and career advancement in the Netherlands and Lithuania: a comparison by career level. Präsentation auf dem Online ECER Network 22 Symposium "Considerations on Early Career Re­searchers' Careers, Experiences, and Working Conditions", Prag, Tschechische Republik, 28. August.

Leišytė, L., Želvys, R., Bružienė, R., Rose, A.-L. & Peksen, S. (2020). Managerialism in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 3. APIKS Konferenz "Management and Governance of Higher Education", Vilnius, Litauen, 21. August.

Leišytė, L. (2020). Resistance in universities – Towards the hybridity of academic identities. Präsentation auf der ASA Jahrestagung (American Sociological Association) 2020, San Francisco, CA, USA, 10. August. (Die Konferenz entfiel aufgrund von COVID-19)

Papadimitriou, A., Stickney, L. & Leišytė, L. (2020). Mixed methods study explores decreasing inequality in the US and EU workplace. Präsentation auf dem ASA Virtual Engagement Event, American Sociological Association (ASA), San Francisco, CA, USA, 9. August. Abstract

Peksen, S. (2020). Your choice?! A sociological perspective on gender inequalities in digitally mediated in­for­mation for study choice. Präsentation auf dem Hochschulforschungsnachwuchs-Tag (HoFoNa-Tag) der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Hamburg, Deutsch­land, 5. August.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2020). Promoting students’ competencies: University and industry jointly create and implement competence-oriented curricula in the case of cooperative study programs. Posterpräsentation auf der DASCHE (Development, assessment and validation of social competences in higher education) Projektkonferenz, Warschau, Polen, 28. Februar.

2019

Leišytė, L. (2019). Project to organizational learning at a German uni­ver­si­ty: towards an inclusive teacher training. Eingeladener Vortrag an der Fa­kul­tät für In­ge­ni­eur­wis­sen­schaf­ten am KTH Royal Institute of Technology, Stockholm, Schweden, 6. De­zem­ber.

Leišytė, L. (2019). Project to organizational learning at a German uni­ver­si­ty: towards an inclusive teacher training. Eingeladener Vortrag an der Nijmegen School of Management der Radboud Uni­ver­si­tät, Nijmegen, Niederlande, 26. November.

Leišytė, L. (2019). Organizational learning at a German uni­ver­si­ty: Towards an inclusive uni­ver­si­ty. Eingeladener Vortrag am Royal Holloway College, Uni­ver­si­tät London, UK, 20. Mai.

Peksen, S. (2019). Di­gi­ta­li­sie­rung des Hochschulzugangs – Digitale und klas­si­sche Informationsquellen bei der Studienwahl von Informatikstudierenden. Eingeladener Vortrag auf der Fachtagung "Integration digitaler Kom­pe­ten­zen unter Gender- und Diversity-Aspekten", Hannover, Deutsch­land, 18. März.

Leišytė, L. (2019). Dynamics of protected spaces in academia under the quasi-market logic. Eingeladener Vortrag beim short-term speaker scheme, Fa­kul­tät für Er­zie­hungs­wis­sen­schaft, Uni­ver­si­tät Hong Kong, Hong Kong, China, 12. März. Abstract

Peksen, S. (2019). Information sources and access to German computer sciences programmes: The role of gender, age and social networks. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, UK, 11. De­zem­ber.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2019). Study program innovation in the Triple Helix context: the case of cooperative study programs at a German uni­ver­si­ty of applied science. Präsentation auf der XVII Triple Helix Konferenz 2019, Kapstadt, Südafrika, 10. September.

Rose, A.-L. (2019). How do interdisciplinary structures emerge in academic projects? Evidence from a project for inclusive teacher training at a German uni­ver­si­ty. Präsentation auf der ECER 2019 (European Conference on Educational Research), Network 22 (Research in Higher Education), Hamburg, Deutsch­land, 3. September.

Leišytė, L. (2019). Bologna higher education reforms in Lithuania. Präsentation auf der 32. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), INCHER, Kassel, Deutsch­land, 29. August.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2019). Does interaction quality impact students' learning in the digital learning environment? Swedish students' perspective. Präsentation auf der LINC 2019 Conference,  Mas­sa­chu­setts Institute of Technology, Cambridge, MA, USA, 17.-20. Juni.

Papadimitriou, A., Stickney, L. T., Leišytė, L., & Papandreou, M. (2019). Social exclusion in US and Europe. Präsentation auf der 4. Global Conference on International Human Resource Management, Pennsylvania State University, University Park, PA, USA, 11. Mai.

Rose, A.-L. (2019). The emergence of interdisciplinary structures in academic project settings – A case study of inclusive teacher training at a German uni­ver­si­ty. Präsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März. Abstract

Peksen, S. (2019). The impact of digitalisation on access in computer science study programmes at German higher education institutions with gender implications. Posterpräsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März.

Schiller, B. (2019). Governance of the third mission at a multi-campus uni­ver­si­ty: The case of cooperative study programs. Präsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März. Abstract

Sevdiren, G. (2019). Migrationsbedingte kulturelle Vielfalt. (K)Eine Her­aus­for­de­rung für die Hochschullehre?. Präsentation auf der Konferenz "Her­aus­for­de­rung "Kulturelle Lehrerinnen‐ und Leh­rer­bil­dung": Per­spek­tiven für das Studium der Geisteswissenschaften", Otto‐Friedrich‐Uni­ver­si­tät Bamberg, Deutsch­land, 15. März.

Leišytė, L., Peksen, S., Želvys, R. & Rose, A.-L. (2019). Humboldt revisited – teaching and research at Lithuanian universities. Präsentation auf der APIKS Projekt-Konferenz "An International and Comparative Study of Academics' Teaching and Research – Activities in the Knowledge Society: Main findings from the APIKS project", Uni­ver­si­tät Hiroshima, Hiroshima, Japan, 4. März.

2018

Leišytė, L. (2018). Gender and Research Excellence. Jahrestagung "Diversity in Academia", Women in Science Network – Einhoven (WISE), Technische Universität, Eindhoven, Niederlande, 1. Oktober.

Leišytė, L. (2018). Strukturveränderungen im US-amerikanischen Hochschulsystem. Konferenz "Hochschulsteuerung und Wissenschaftsfreiheit", Verein zur Förderung des deutschen & internationalen Wissenschaftrechts, Universität Duisburg-Essen, Essen, Deutschland, 11. Oktober.

Leišytė, L. (2018). Resistance in European academia: From individual to collective. Comparative Sociology Workshop, Universität Stanford, Stanford, CA, USA, 4. Juni.

Leišytė, L. (2018). University governance and academic research. Center of the Studies of Higher Education (CSHE), Universität Nagoya, Japan, 6. März. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). HyFlex learning: Evaluation of interactive quality and satisfaction. Präsentation beim Forschungsseminar der Universität Malmö, Malmö, Schweden, 25. Oktober.

Leišytė, L. (2018). Organizational learning at a university: a case study of inclusive teacher training project in Germany. Präsentation auf der ECER 2018 (European Conference on Educational Research), Network 22 (Research in Higher Education), Session 06 D (University Teachers and their Learning), Bolzano, Italien, 5. September. Abstract

Leišytė, L. (2018). Organizational challenges of attracting and retaining academic talent. Präsentation auf dem 34. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Tallinn, Estland, 5. Juli.

Kumpikaitė Valiūnienė, V., Leišytė, L., Rose, A.-L., Duobienė, J. & Duoba, K. (2018). Challenges of adjustment of expatriates: The cases of Estonia and Lithuania. Präsentation auf dem 34. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Tallinn, Estland, 5. Juli.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Unearthing quality of knowledge, interaction, and virtual competence in the digital learning. Posterpräsentation auf der JURE 2018 Konferenz, Junior Researchers of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Universität Antwerpen, Antwerpen, Belgien, 4. Juli.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Knowledge quality and learning outcomes in eLearning: Malaysian students' perspective. Präsentation beim Forschungsseminar der School of International Business and Entrepreneurship, Steinbeis-Hochschule, Herrenberg, Deutschland, 7. Juni.

Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2018). Academic staff mobility in the Baltics: Brain gain, brain drain or brain circulation?. Präsentation auf der AABS Konferenz (Association for the Advancement of Baltic Studies) 2018, Stanford, CA, USA, 3. Juni. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Quality assurance in digital learnings. Präsentation beim Forschungsseminar der Universität Linköping, Linköping, Schweden, 20. April.

Zeeman, N. & Leišytė, L. (2018). Academic collective resistance and managerial reforms in higher education. Präsentation auf der 13. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Speyer, Deutsch­land, 13. April.

2017

Leišytė, L. (2017). Challenges of adjustment of expat knowledge workers in Central and Eastern European context. Open Lecture auf einem Seminar des Projekts "Adjustment of Expatriates in the Baltic States", Technische Universität Kaunas (KTU), Kaunas, Litauen, 22. September.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). Strategies, motivations and barriers for international mobility – Lessons learnt from a study of international academic staff in Central and Eastern European countries. Präsentation auf einem Seminar des Projekts "Adjustment of Expatriates in the Baltic States", Technische Universität Kaunas (KTU), Kaunas, Litauen, 21. September.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). International academic staff mobility: The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European countries. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, UK, 7. Dezember. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2017). European students' perspective on learning from digital learning environment: The potential role of quality and competence. Präsentation auf der Netzwerktagung der Alexander von Humboldt-Stiftung, Bielefeld, Deutschland, 18.-12. Oktober.

Leišytė, L. (2017). Promoting interdisciplinarity in German universities. Präsentation auf der Jahrestagung der Society for Social Studies of Science (4S), Boston, Massachusetts, USA, 2. September. Abstract

Leišytė, L. & Zeeman, N. (2017). Interdisciplinary research in German universities. Präsentation auf der 30. CHER Jahrestagung 2017 (Consortium of Higher Education Researchers), Jyväskylä, Finnland, 28. August.

Rose, A.-L. (2017). The emergence of interdisciplinary structures in academic project settings – A case study of inclusive teacher training at a German university. Posterpräsentation auf der 30. CHER Jahrestagung 2017 (Consortium of Higher Education Researchers), Jyväskylä, Finnland, 28. August.

Mergner, J. & Leišytė, L. (2017). The widening participation agenda in German higher education: Discourses and legitimizing strategies. Präsentation auf dem 33. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies) "The Good Organisation", Kopenhagen, Dänemark, 8. Juli.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2017). Governance of the third mission at the micro-level: exploring the role of department heads in managing cooperative study programs. Posterpräsentation auf der University-Industry Interaction Conference, Dublin, Irland, 8. Juni.

2016

Leišytė, L. (2016). Academic staff mobility in Central and Eastern European countries. Eingeladener Vortrag auf der  Konferenz der Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) "Distinctiveness of Central and Eastern European Higher Education", Budapest, Ungarn, 16.-17. Juni.

Leišytė, L. (2016). Academic entrepreneurship in national innovation systems from a comparative perspective. Vortrag beim "Forum on Innovative Technologies and Management for Sustainability – 2016 (ITMS'16)", Panevezys, Litauen, 28. April.

Leišytė, L. (2016). Shifting governance arrangements and protected spaces in universities. Präsentation auf der SRHE Annual Research Conference 2016 "Exploring Freedom and Control in Global Higher Education", Newport, UK, 9. Dezember. Abstract

Sevdiren, G. & Leišytė, L. (2016). Konzeptionelle Vielfalt von Diversität und Heterogenität in der LehrerInnenbildung. Präsentation auf der Konferenz "Gender und Diversity in die Lehre! Strategien, Praxen, Widerstände", Freie Universität Berlin, Deutschland, 26. November. Abstract

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). Organisational change in German higher education: The emergence of interdisciplinary structures in teaching innovation. Posterpräsentation auf der 1. Konferenz des Projekts "Dortmunder Profil für Inklusionsorientierte Lehrer_innenbildung (DoProfiL)", Haltern, Deutschland, 15.-16. November.

Leišytė, L. (2016). Die hochschuldidaktische Qualifizierung der Hochschullehrenden zur Unterstützung eines Transformationsprozesses hin zu inklusionsorientierter Hochschullehre an der TU Dortmund. Präsentation auf der 1. Konferenz des Projekts "Dortmunder Profil für Inklusionsorientierte Lehrer_innenbildung (DoProfiL)", Haltern, Deutschland, 15.-16. November.

Leišytė, L. (2016). Protected academic spaces and institutional entrepreneurs at universities. Präsentation auf der 29. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Universität Cambridge, UK, 5. September.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European countries. Präsentation auf der 29. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Universität Cambridge, UK, 5. September.

Leišytė, L. (2016). Power, protected spaces and institutional entrepreneurs in higher education. Präsentation auf der ECER 2016, Network 22 (Research in Higher Education), Session 10 C (Entrepreneurial Universities and Valorisation), Dublin, Irland, 25. August.

Leišytė, L. (2016). Stability and change in power relations at Dutch universities. Präsentation auf dem 32. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Neapel, Italien, 7.-9. Juli.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2016). Organizational work arrangements and gendered academic careers: The case of the Netherlands. Präsentation auf der 9.  Biennial International Interdisciplinary Conference on Gender, Work and Organization (GWO), Keele University, UK, 29. Juni - 1. Juli.

2015

Leišytė, L. (2015). Blurring boundaries in academic work. Eingeladener Vortrag beim Jour Fixe International des Wissenschaftsrats, Köln, Deutschland, 24. Februar. Abstract

Leišytė, L. (2015). The transformation of university governance in Central and Eastern Europe: Its antecedents and consequences. Eingeladener Vortrag bei der 1. Konferenz der Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) "Main challenges to universities in Central and Eastern Europe (CEE)", Budapest, Ungarn, 28. Januar. Abstract

Leišytė, L. & Sigl, L. (2015). Research commercialization in Germany – A story of symbolic compliance?. Präsentation auf der Jahrestagung 2015 der Society for Social Studies of Science (4S) "STS Making and Doing", Denver, Colorado, USA, 13. November. Abstract

Leišytė, L. & Sigl, L. (2015). Research commercialization – A story of symbolic compliance?. Präsentation auf der EU-SPRI Early Career Researcher Conference (ECC) "Crossing Boundaries in Scientific Knowledge Creation and Transmission: Trends, Challenges and Policy Implications", Rom, Italien, 15. Oktober.

Leišytė, L. (2015). New public management and research productivity – A precarious state of affairs of academic work in the Netherlands. Präsentation auf der ECER 2015 (European Conference on Educational Research), Budapest, Ungarn, 11. September.

Broucker, B., De Wit, K. & Leišytė, L. (2015). An evaluation of new public management in higher education: Same rationale, different implementation. Paper für das 37. EAIR Annual Forum 2015 "From here to there: Positioning higher education institutions", Danube University Krems, Österreich, 31. August.

Leišytė, L. (2015). Boundary work of bioengineers: Inside the world of academic entrepreneurs. Präsentation auf der 16.  EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Biennial Conference 2015, Session J 17, Limassol, Zypern, 28. August.

Broucker, B., De Wit, K. & Leišytė, L. (2015). New public management or new public governance for the higher education sector? An international comparison. Paper für die Jahrestagung der EGPA (European Group for Public Administration), Toulouse, Frankreich, 26.-28. August.

Leišytė, L. (2015). University as an entrepreneurial hub: an example from Germany. Präsentation auf der Jahrestagung der Academy of Management (AOM) 2015, PDW 317, Vancouver, Kanada, 8. August.

Hosch-Dayican, B. & Leišytė, L. (2015). Soziale Bewegungen von Akademikern: Neue Akteure im System der Hochschulsteuerung?. 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, Kassel, Deutschland, 9. April.

2014

Leišytė, L. (2014). Mokslo kokybės skatinimas pasitelkiant tarptautinį ekspertinį vertinimą (The Internationalisation of academic research for quality improvement of Lithuanian science). Eingeladener Vortrag auf der Konferenz des Litauischen Wissenschaftsrats (Mokslo tarptautiškumas Lietuvos mokslo kokybei gerinti), Vilnius, Litauen, 3. November.

Leišytė, L. (2014). Academic identities at the crossroads – Bridging the duality between academic profession and university organization. Eingeladener Vortrag beim Brown-bag Lunch des INCHER-Kassel, Kassel, Deutschland, 30. April. Abstract

Leišytė, L. (2014). Understanding academic work in a changing institutional environment. Eingeladener Vortrag beim EPIC Seminar am Centre for Science and Technology Studies (CWTS), Leiden, Niederlande, 7. Februar. Abstract

Logermann, F. & Leišytė, L. (2014). Students as stakeholders in the policy context of the European Standards and Guidelines for Quality Assurance in Higher Education Institutions. Präsentation auf der Bologna Process Researchers' Conference "Future of Higher Education" (FOHE-BPRC2), Bukarest, Rumänien, 25. November. Abstract

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Managerialism and gender inequality in higher education: A case study of performance criteria and career perspectives of female academics in the Netherlands. Präsentation auf der Mid-term Conference, European Sociological Association (ESA), Research Network 33 – Women's and Gender Studies, Neapel, Italien, 16.-17. Oktober.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Medieval historians crossing boundaries: Implications for their identities. Präsentation auf der 27. Jahrestagung des CHER (Consortium of Higher Education Researchers), Rom, Italien, 8. September.

Leišytė, L. (2014). Changing academic work and mobility in the Baltic states in the context of Europeanization. Präsentation auf der ECER 2014 (European Conference on Educational Research) "The Past, the Present and the Future of Educational Research", Network Session 22 (Research in Higher Education), 22 SES 10 C (Academic Work and Professional Development), Porto, Portugal, 3. September. Abstract

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Managerial universities and a gendered functional differentiation of academic work: A case of a Dutch university. Präsentation auf der Jahrestagung 2014 der American Sociological Association (ASA), San Francisco, CA, USA, 16. August.

Leišytė, L. & Chatterjee, Debabrata (2014). Organizational responses to vertically nested institutional logics: A study of two universities from Dutch and Indian research systems. Präsentation auf dem 30. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Sub-theme 60: Rethinking Responses to Institutional Complexity, Rotterdam, Niederlande, 3.-5. Juli.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Towards new actor constellations in higher education and research governance: The emergence of academics' political movements. Präsentation auf der Eu-SPRI Jahrestagung, Manchester, UK, 20. Juni.

Leišytė, L. (2014). External research funding and changing modes of work in social sciences and humanities. Präsentation auf dem Workshop "Research Funding & The Dynamics of Science", organisiert von: Research Network 24 – Sociology of Science and Technology Network (SSTNET), European Sociological Association (ESA), CWTS. Leiden, Niederlande, 13. Juni. Abstract

Leišytė, L. (2014). Resistance in academia – Towards the hybridity of academic identities. Präsentation auf dem 9. Organization Studies Summer Workshop, Korfu, Griechenland, 23. Mai.

Leišytė, L. & Dee, J. R. (2014). Understanding the boundary conditions that foster or impede the flow of knowledge in organizations. Präsentation auf der International Conference on Organizational Learning, Knowledge and Capabilities (OLKC), Oslo, Norwegen, 23. April.

2013

Leišytė, L. (2013). Being an academic in Europe and in the U.S.: Role differentiation, shifting identities and protected spaces. Keynote auf dem Ethical Forum 2013 "The academic's burden. University professors under perverse pressure?", Belgium University Foundation, Brüssel, Belgien, 21. November. Abstract

Leišytė, L. (2013). Changes in Lithuanian higher education and research: Being at the crossroads. Keynote at the International Futura Scientia Workshop "Soviet Past and European Future: Endless Transition in Higher Education and Research", International School of Management, Vilnius, Litauen, 15. November.

Leišytė, L. (2013). Research commercialization and academic autonomy: Views from the academic heartland. Keynote im Jean Monnet Center, Universität Leeds, UK, Februar 2013.

Leišytė, L. (2013). An entrepreneurial university and its socio-economical context. Präsentation auf dem BMBF-Workshop "Strategic Change and Organizational Transformation of Higher Education Institutions", Leuphana Universität, Lüneburg, Deutschland, 22. November. Abstract

Leišytė, L. (2013). Researcher mobility in the time of economic crisis. Präsentation auf der Konferenz "Invest in researchers – Better training and careers using new funding opportunities" im Rahmen der Litauischen EU-Ratspräsidentschaft, Litauische Akademie der Wissenschaften, Vilnius, Litauen, 14.-15. November.

Leišytė, L. (2013). Academic capitalism in Dutch universities. Paper-Präsentation auf der Jahrestagung 2013 der Society for Social Studies of Science (4S), San Diego, CA, USA, 9.-12. Oktober.

Leišytė, L. (2013). Students' agency in universities' internal quality assurance in Europe. Präsentation auf der ECER 2013 (European Conference on Educational Research), round table: "Student Evaluations of Teaching: Structuring Pedagogy, Academic Work and University Leadership", Istanbul, Türkei, 9.-13. September.

Leišytė, L. (2013). Academic roles and identities in the context of the duality between professions and organizations: Evidence from the U.S. and Europe. Präsentation auf der Jahrestagung 2013 der American Sociological Association (ASA), New York, USA, 9.-13. August.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2013). Changing academic roles and shifting gender inequalities: A case analysis of the influence of teaching-research nexus on academic career perspectives of female academics in the Netherlands. Critical Management Studies Conference, Manchester, UK, 10.-12. Juli.

Leišytė, L. & Westerheijden, D. (2013). Research evaluation and its implications for academic research in the UK and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der 20. International Conference of Europeanists "Crisis and Contingency: States of (In)stability", Amsterdam, Niederlande, 25.-27. Juni.

2012

Leišytė, L. (2012). Funding universities: European trends. Keynote auf der Konferenz "The Future Scenarios of Higher Education", Lithuanian Ministry of Higher Education, Vilnius, Litauen, Mai 2012.

Leišytė, L., Epping, E., Faber, M. & Westerheijden, D. (2012). Academic freedom and changing focus on student assessment in Dutch higher education. Präsentation auf der 25. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Belgrad, Serbien, 9.-12. September.

Leišytė, L., Hosch-Dayican, B. & He, Q. (2012). Gender and changing academic work: The case study of the Dutch university. Posterpräsentation auf der 7th European Conference on Gender Equality in Higher Education 2012, Universität Bergen, Bergen, Norwegen, 29.-31. August.

Leišytė, L. (2012). Local responses to global templates: The Case of the Entrepreneurial University. Präsentation auf dem 28. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Helsinki, Finnland, 2.-7. Juli.

Leišytė, L. (2012). Varieties of capitalism and the entrepreneurial university: A common template but diverse practice?. Präsentation auf der SASE 24th Annual Conference 2012 "Global Shifts: Implications for Business, Government and Labour", MIT, Cambridge, MA, USA, 28.-29. Juni.

Leišytė, L. (2012). Understanding academic work in the changing institutional environment: faculty autonomy, productivity and identity in Europe and the U.S. Präsentation auf der Internationalen Konferenz "Changing Conditions and changing approaches of academic work", Berlin, Deutschland, 4.-6. Juni.

Leišytė, L. (2012). Gender in academic leadership: Challenges and perspectives. Präsentation auf der 7th FFNT Conference "Gender in academic leadership: challenges and perspectives", Female Faculty Network Twente (FFNT), Enschede, Niederlande, 19. April.

Leišytė, L. (2012). University performance and individual careers: Balancing gender. Präsentation auf dem FFNT International March 8 celebration event, Female Faculty Network Twente (FFNT), Enschede, Niederlande, 8. März.

2011

Leišytė, L. (2011). Markets in higher education – Quo vadis?. Keynote auf der Konferenz "Transformations of Education Policy: National, Transnational and Supranational Discourse", Universität Vilnius, Fakultät für Philosophie, Vilnius, Litauen, November 2011.

Leišytė, L. & Dobbins, M. (2011). Analysing the transformation of higher education governance in Lithuania and Bulgaria. ECPR General Conference 2011 (European Consortium for Political Research), Reykjavik, Island, 25.-27. August.

Leišytė, L. & Dobbins, M. (2011). Governance changes in higher education in Bulgaria and Lithuania. 18. International Conference of Europeanists of the Council for European Studies (CES), Barcelona, Spanien, 20.-22. Juni.

Leišytė, L. & Enders, J. (2011). Understanding knowledge disclosure of life scientists: A question of contextual and organizational ambidexterity?. 3rd International RESUP Conference "Reforming Higher Education and Research", RESUP, Science Po, CNRS, Paris, Frankreich, 27.-29. Januar.

2010

Leišytė, L. (2010). Changing in higher education governance in Europe: Major trends in internal governance. Eingelader Vortrag beim Ministerium für Bildung und Wissenschaft der Republik Estland, Tartu, Estland, Mai 2010.

Leišytė, L. (2010). The strategic responses of university researchers to the challenges of higher education and research reforms in England and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der Eu-SPRI Annual Con­fe­rence 2010 "Tentative Governance in Emerging Science and Technology", Universität Twente, Enschede, Niederlande, 28.-29. Oktober.

Leišytė, L. (2010). University research commercialization policies and their implementation in the Netherlands and USA. Paper-Präsentation auf der 23. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers) "Effects of Higher Education Reforms", Oslo, Norwegen, 10.-12. Juni.

Leišytė, L. (2010). Faculty responses to the Bologna reforms in Lithuania. Paper-Präsentation auf der 17. International Conference of Europeanists of the Council for European Studies (CES) "Revenge of the European Model", Montreal, Kanada, 15.-17. April.

2009

Leišytė, L. (2009). Balanced mobility: Unparalleled opportunities & underlying challenges. Eingeladener Vortrag beim Seminar des Europarats und der Lithuanian Student Union, Vilnius, Litauen, November 2009.

Leišytė, L., Navickienė, V., Želvys, R. & Zenkienė, L. (2009). The understanding of the Bologna process in Lithuanian higher education institutions. Paper-Präsentation auf dem 31. EAIR Annual Forum 2009 "Fighting for Harmony: Students, Society and the Academy in Tune", Universität Vilnius, Vilnius, Litauen, 23.-26. August. Abstract

Leišytė, L. (2009). University commercialization policies and their implementation in Lithuania, the Netherlands and USA. Paper-Präsentation auf dem 31. EAIR Annual Forum 2009 "Fighting for Harmony: Students, Society and the Academy in Tune", Universität Vilnius, Vilnius, Litauen, 23.-26. August.

Leišytė, L. (2009). University commercialization policies and their implementation in Europe and the US.  Paper-Präsentation auf der Jahrestagung 2009 der Society for Social Studies of Science (4S), Panel "The Privatization of Science: Commercialized Knowing and its Discontents", Washington D.C., USA, 28. Oktober - 1. November.

Leišytė, L. (2009). Research on quality assurance policies, practices, and challenges in Europe and the United States: The case of Lithuania. Präsentation auf der  AERA Jahrestagung 2009 (American Educational Research Association) "Disciplined Inquiry: Education Research in the Circle of Knowledge", San Diego, CA, USA, 13.-17. April.

Leišytė, L. (2009). The balance between teaching and research in Dutch and English universities in the context of university governance reforms. Präsentation auf der  AERA Jahrestagung 2009 (American Educational Research Association) "Disciplined Inquiry: Education Research in the Circle of Knowledge", San Diego, CA, USA, 13.-17. April.

Leišytė, L. (2009). Innovation in the laboratory and beyond: Exploring the world of an academic entrepreneur. Vortrag am Minda de Gunzburg Center for European Studies, Harvard University, Visiting Scholars' Seminar, Cambridge, MA, USA, 8. April.

Leišytė, L. (2009). Europe West and East: The challenges of change in higher education. Gastvortrag am Center for International and Comparative Higher Education, Master Class "International and Comparative Higher Education" of Prof. Altbach, Boston College, MA, USA, 6. April.

Leišytė, L. (2009). Higher education governance in Europe. Vortrag am Center for the Study of Higher Education, Pennsylvania State University, PA, USA, 17. März.

2008

Leišytė, L. (2008). New models of steering in higher education. Eingeladener Vortrag beim OECD Seminar "Thematic Review of Tertiary Education – Policy Challenges for Flanders", Flämisches Ministerium für Bildung und Ausbildung, Brüssel, Belgien, 2. Juni.

Leišytė, L. (2008). How universities change: The Dutch perspective. Eingeladener Vortrag beim Sciences Po Workshop "Changing Higher Education Governance in Europe", Paris, Frankreich, 5. April.

Leišytė, L., Enders, J. & De Boer, H. (2008). The strategic responses of university research units to the changes in research governance in England and the Netherlands in the fields of biotechnology and history. Paper-Präsentation auf dem 24. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies) "Upsetting Organizations", Vrije Universiteit, Amsterdam, Niederlande, 10.-12. Juli.

Leišytė, L. (2008). Changing practices of university biotechnology research units in England and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der EASST/4S Konferenz 2008 (European Association for the Study of Science and Technology / Society for Social Studies of Science), Rotterdam, Niederlande, 20.-23. August. Chaired the session.

Leišytė, L. (2008). Professional autonomy in English and Dutch universities: The influence of reforms on the research practices in public research universities. Paper-Präsentation auf der PRIME Konferenz, Mexiko City, Mexiko, 24.-26. September. The winner of the Best Early Career PRIME paper.

Leišytė, L., van der Steen, M. & Enders, J. (2008). Beyond the isomorphistic view of the academic entrepreneur: An empirical exploration of norms and values of knowledge dissemination of university scientists. Paper-Präsentation auf der PRIME Konferenz, Mexiko City, Mexiko, 24.-26. September. Chaired the session.

Leišytė, L., Enders, J. & De Boer, H. (2008). The balance between teaching and research in Dutch and English universities in the context of university governance reforms. Paper-Präsentation auf dem BRICK-DIME Workshop "The Economics and Policy of Academic Research", Torino, Italien, 14.-15. Juli.

Leišytė, L. (2008). Higher education and research policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the research practices in public research universities. Paper-Präsentation auf der AERA Jahrestagung 2008 (American Educational Research Association), New York, NY, USA, 25. März.

Van der Steen, M., Leišytė, L. & Enders, J. (2008). Beyond one-size-fits-all research excellence in higher education: An empirical analysis of research units in the Netherlands and the United Kingdom. Paper-Präsentation auf der 21. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Pavia, Italien, 11.-13. September.

2007

Leišytė, L. (2007). Higher education and research policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the research practices in public research universities. Posterpräsentation auf der 32. ASHE Jahrestagung "Informing the Public Agenda for Higher Education: The Role and Relevance of Research", Louisville, KY, USA, 7. November.

Leišytė, L. (2007). New public management effects on research practices in English and Dutch universities. Paper-Präsentation auf der Atlanta Conference on Science, Technology and Innovation Policy "Challenges and opportunities for innovation in the changing global economy", Georgia Institute of Technology, Atlanta, GA, USA, 20. Oktober.

Leišytė, L. (2007). Research policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the research practices of the basic research units in public research universities. Paper-Präsentation auf der 20. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers) "The Research Mission of the University", Dublin, Irland, 30.  August - 1. September.

Anfahrt & Lageplan

Der Campus der Technischen Universität Dortmund liegt in der Nähe des Autobahnkreuzes Dortmund West, wo die Sauerlandlinie A45 den Ruhrschnellweg B1/A40 kreuzt. Die Abfahrt Dortmund-Eichlinghofen auf der A45 führt zum Campus Süd, die Abfahrt Dortmund-Dorstfeld auf der A40 zum Campus-Nord. An beiden Ausfahrten ist die Universität ausgeschildert.

Direkt auf dem Campus Nord befindet sich die S-Bahn-Station „Dortmund Universität“. Von dort fährt die S-Bahn-Linie S1 im 15- oder 30-Minuten-Takt zum Hauptbahnhof Dortmund und in der Gegenrichtung zum Hauptbahnhof Düsseldorf über Bochum, Essen und Duisburg. Außerdem ist die Universität mit den Buslinien 445, 447 und 462 zu erreichen. Eine Fahrplanauskunft findet sich auf der Homepage des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, außerdem bieten die DSW21 einen interaktiven Liniennetzplan an.
 

Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.

Vom Flughafen Dortmund aus gelangt man mit dem AirportExpress innerhalb von gut 20 Minuten zum Dortmunder Hauptbahnhof und von dort mit der S-Bahn zur Universität. Ein größeres Angebot an internationalen Flugverbindungen bietet der etwa 60 Kilometer entfernte Flughafen Düsseldorf, der direkt mit der S-Bahn vom Bahnhof der Universität zu erreichen ist.

Interaktive Karte

Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark.

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