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Keynotes, Vorträge und Präsentationen

2021

Leišytė, L., Peksen, S. & Rose, A.-L. (2021). The work satisfaction of academics: Reflections against the background of NPM reforms in Lithuania. Präsentation auf dem 43. EAIR Forum 2021 "Trans­for­ma­tion Fast and Slow: Quality, Trust and Digitalisation in Higher Education", Humboldt-Uni­ver­si­tät zu Berlin, Deutsch­land, 10. Sep­tem­ber.

Peksen, S. (2021). Digital divide and divided higher education marketing in Germany. Präsentation auf der Virtuellen ASA Jahrestagung (American Sociological Association) 2021, 7. Au­gust. https://www.asanet.org/annual-meeting-2021

Leišytė, L. & Gozlan, C. (2021). The emergence of academic resistance platforms against New Public Management: Towards "new" forms of movement organizing?. Präsentation auf dem 37. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam, Niederlande, 9. Juli.

2020

Rose, A.-L., Peksen, S., Leišytė, L. & Želvys, R. (2020). Academic mobility in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 4. APIKS Kon­fe­renz "Internationalization in Higher Education", Istanbul, Türkei, 7. De­zem­ber.

Leišytė, L. & Peksen, S. (2020). (Un)Equal opportunities at universities – Gender differences in the perception of universities' institutional structure. Posterpräsentation auf der EMBL Kon­fe­renz "Gender Roles and their Impact in Academia", or­ga­ni­siert vom European Molecular Biology Laboratory (EMBL), der European Molecular Biology Organization (EMBO) und dem Howard Hughes Medical In­sti­tute (HHMI), 14.-15. Okto­ber.

Leišytė, L. (2020). Academic views on changing work conditions and career advancement in the Netherlands and Lithuania: a comparison by career level. Präsentation auf dem Online ECER Network 22 Symposium "Considerations on Early Career Re­searchers' Careers, Experiences, and Working Conditions", Prag, Tschechische Republik, 28. Au­gust.

Leišytė, L., Želvys, R., Bružienė, R., Rose, A.-L. & Peksen, S. (2020). Managerialism in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 3. APIKS Kon­fe­renz "Management and Governance of Higher Education", Vilnius, Litauen, 21. Au­gust.

Leišytė, L. (2020). Resistance in universities – Towards the hybridity of academic identities. Präsentation auf der ASA Jahrestagung (American Sociological Association) 2020, San Francisco, CA, USA, 10. Au­gust. (Die Kon­fe­renz entfiel aufgrund von COVID-19)

Papadimitriou, A., Stickney, L. & Leišytė, L. (2020). Mixed methods study explores decreasing inequality in the US and EU workplace. Präsentation auf dem ASA Virtual En­ga­ge­ment Event, American Sociological Association (ASA), San Francisco, CA, USA, 9. Au­gust. Abstract

Peksen, S. (2020). Your choice?! A sociological perspective on gender inequalities in digitally mediated in­for­mation for study choice. Präsentation auf dem Hochschulforschungsnachwuchs-Tag (HoFoNa-Tag) der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Hamburg, Deutsch­land, 5. Au­gust.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2020). Promoting students’ competencies: Uni­ver­sity and industry jointly create and implement competence-oriented curricula in the case of cooperative study programs. Posterpräsentation auf der DASCHE (Development, assessment and validation of social competences in higher education) Projektkonferenz, Warschau, Polen, 28. Februar.

2019

Leišytė, L. (2019). Project to organizational learning at a German uni­ver­si­ty: towards an inclusive teacher train­ing. Eingeladener Vor­trag an der Fa­kul­tät für In­ge­ni­eur­wis­sen­schaf­ten am KTH Royal In­sti­tute of Technology, Stockholm, Schweden, 6. De­zem­ber.

Leišytė, L. (2019). Project to organizational learning at a German uni­ver­si­ty: towards an inclusive teacher train­ing. Eingeladener Vor­trag an der Nijmegen School of Management der Radboud Uni­ver­si­tät, Nijmegen, Niederlande, 26. November.

Leišytė, L. (2019). Organizational learning at a German uni­ver­si­ty: Towards an inclusive uni­ver­si­ty. Eingeladener Vor­trag am Royal Holloway College, Uni­ver­si­tät London, UK, 20. Mai.

Peksen, S. (2019). Di­gi­ta­li­sie­rung des Hochschulzugangs – Digitale und klas­si­sche In­for­ma­ti­ons­quel­len bei der Stu­di­en­wahl von Informatikstudierenden. Eingeladener Vor­trag auf der Fachtagung "In­te­gra­ti­on digitaler Kom­pe­ten­zen unter Gender- und Diversity-Aspekten", Hannover, Deutsch­land, 18. März.

Leišytė, L. (2019). Dynamics of protected spaces in academia under the quasi-market logic. Eingeladener Vor­trag beim short-term speaker scheme, Fa­kul­tät für Er­zie­hungs­wis­sen­schaft, Uni­ver­si­tät Hong Kong, Hong Kong, China, 12. März. Abstract

Peksen, S. (2019). Information sources and access to German computer sciences programmes: The role of gender, age and social networks. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, UK, 11. De­zem­ber.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2019). Study program innovation in the Triple Helix context: the case of cooperative study programs at a German uni­ver­si­ty of applied science. Präsentation auf der XVII Triple Helix Kon­fe­renz 2019, Kapstadt, Südafrika, 10. Sep­tem­ber.

Rose, A.-L. (2019). How do inter­dis­ci­plin­ary structures emerge in academic projects? Evidence from a proj­ect for inclusive teacher train­ing at a German uni­ver­si­ty. Präsentation auf der ECER 2019 (European Conference on Educational Research), Network 22 (Research in Higher Education), Hamburg, Deutsch­land, 3. Sep­tem­ber.

Leišytė, L. (2019). Bologna higher education reforms in Lithuania. Präsentation auf der 32. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), INCHER, Kassel, Deutsch­land, 29. Au­gust.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2019). Does interaction quality impact students' learning in the di­gi­tal learning environment? Swedish students' perspective. Präsentation auf der LINC 2019 Conference,  Mas­sa­chu­setts In­sti­tute of Technology, Cambridge, MA, USA, 17.-20. Juni.

Papadimitriou, A., Stickney, L. T., Leišytė, L., & Papandreou, M. (2019). Social exclusion in US and Europe. Präsentation auf der 4. Global Conference on International Human Resource Management, Pennsylvania State Uni­ver­sity, Uni­ver­sity Park, PA, USA, 11. Mai.

Rose, A.-L. (2019). The emergence of inter­dis­ci­plin­ary structures in academic proj­ect settings – A case study of inclusive teacher train­ing at a German uni­ver­si­ty. Präsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März. Abstract

Peksen, S. (2019). The impact of digitalisation on access in computer science study programmes at German higher education in­sti­tu­ti­ons with gender implications. Posterpräsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März.

Schiller, B. (2019). Governance of the third mission at a multi-campus uni­ver­si­ty: The case of cooperative study programs. Präsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutsch­land, 21. März. Abstract

Sevdiren, G. (2019). Migrationsbedingte kulturelle Viel­falt. (K)Eine Her­aus­for­de­rung für die Hoch­schul­lehre?. Präsentation auf der Kon­fe­renz "Her­aus­for­de­rung "Kulturelle Lehrerinnen‐ und Leh­rer­bil­dung": Per­spek­tiven für das Stu­di­um der Geisteswissenschaften", Otto‐Friedrich‐Uni­ver­si­tät Bamberg, Deutsch­land, 15. März.

Leišytė, L., Peksen, S., Želvys, R. & Rose, A.-L. (2019). Humboldt revisited – teaching and re­search at Lithuanian universities. Präsentation auf der APIKS Projekt-Kon­fe­renz "An International and Comparative Study of Academics' Teaching and Research – Activities in the Knowledge Society: Main findings from the APIKS proj­ect", Uni­ver­si­tät Hiroshima, Hiroshima, Japan, 4. März.

2018

Leišytė, L. (2018). Gender and Research Excellence. Jahrestagung "Diversity in Academia", Women in Science Network – Einhoven (WISE), Technische Uni­ver­si­tät, Eindhoven, Niederlande, 1. Okto­ber.

Leišytė, L. (2018). Strukturveränderungen im US-amerikanischen Hochschulsystem. Kon­fe­renz "Hochschulsteuerung und Wissenschaftsfreiheit", Verein zur För­de­rung des deut­schen & inter­natio­nalen Wissenschaftrechts, Uni­ver­si­tät Duis­burg-Essen, Essen, Deutsch­land, 11. Okto­ber.

Leišytė, L. (2018). Resistance in European academia: From individual to collective. Comparative Sociology Work­shop, Uni­ver­si­tät Stanford, Stanford, CA, USA, 4. Juni.

Leišytė, L. (2018). Uni­ver­sity governance and academic re­search. Center of the Studies of Higher Education (CSHE), Uni­ver­si­tät Nagoya, Japan, 6. März. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). HyFlex learning: Evaluation of interactive quality and satisfaction. Präsentation beim Forschungsseminar der Uni­ver­si­tät Malmö, Malmö, Schweden, 25. Okto­ber.

Leišytė, L. (2018). Organizational learning at a uni­ver­si­ty: a case study of inclusive teacher train­ing proj­ect in Germany. Präsentation auf der ECER 2018 (European Conference on Educational Research), Network 22 (Research in Higher Education), Session 06 D (Uni­ver­sity Teachers and their Learn­ing), Bolzano, Italien, 5. Sep­tem­ber. Abstract

Leišytė, L. (2018). Organizational challenges of attracting and retaining academic talent. Präsentation auf dem 34. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Tallinn, Estland, 5. Juli.

Kumpikaitė Valiūnienė, V., Leišytė, L., Rose, A.-L., Duobienė, J. & Duoba, K. (2018). Challenges of adjustment of expatriates: The cases of Estonia and Lithuania. Präsentation auf dem 34. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Tallinn, Estland, 5. Juli.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Unearthing quality of knowledge, interaction, and virtual competence in the di­gi­tal learning. Posterpräsentation auf der JURE 2018 Kon­fe­renz, Junior Re­searchers of the European Association for Research on Learn­ing and Instruction (EARLI), Uni­ver­si­tät Antwerpen, Antwerpen, Belgien, 4. Juli.

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Knowledge quality and learning outcomes in eLearning: Malaysian students' perspective. Präsentation beim Forschungsseminar der School of International Business and Entre­preneur­ship, Steinbeis-Hoch­schu­le, Herrenberg, Deutsch­land, 7. Juni.

Leišytė, L. & Rose, A.-L. (2018). Academic staff mobility in the Baltics: Brain gain, brain drain or brain circulation?. Präsentation auf der AABS Kon­fe­renz (Association for the Advancement of Baltic Studies) 2018, Stanford, CA, USA, 3. Juni. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2018). Quality assurance in di­gi­tal learnings. Präsentation beim Forschungsseminar der Uni­ver­si­tät Linköping, Linköping, Schweden, 20. April.

Zeeman, N. & Leišytė, L. (2018). Academic collective resistance and managerial reforms in higher education. Präsentation auf der 13. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung (GfHf), Speyer, Deutsch­land, 13. April.

2017

Leišytė, L. (2017). Challenges of adjustment of expat knowledge workers in Central and Eastern European context. Open Lecture auf ei­nem Seminar des Projekts "Adjustment of Expatriates in the Baltic States", Technische Uni­ver­si­tät Kaunas (KTU), Kaunas, Litauen, 22. Sep­tem­ber.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). Strategies, motivations and barriers for in­ter­na­tio­nal mobility – Lessons learnt from a study of in­ter­na­tio­nal academic staff in Central and Eastern European coun­tries. Präsentation auf ei­nem Seminar des Projekts "Adjustment of Expatriates in the Baltic States", Technische Uni­ver­si­tät Kaunas (KTU), Kaunas, Litauen, 21. Sep­tem­ber.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2017). International academic staff mobility: The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European coun­tries. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, UK, 7. De­zem­ber. Abstract

Waheed, M. & Leišytė, L. (2017). European students' perspective on learning from di­gi­tal learning environment: The potential role of quality and competence. Präsentation auf der Netzwerktagung der Alexander von Humboldt-Stiftung, Bielefeld, Deutsch­land, 18.-12. Okto­ber.

Leišytė, L. (2017). Promoting interdisciplinarity in German universities. Präsentation auf der Jahrestagung der Society for Social Studies of Science (4S), Boston, Mas­sa­chu­setts, USA, 2. Sep­tem­ber. Abstract

Leišytė, L. & Zeeman, N. (2017). Interdisciplinary re­search in German universities. Präsentation auf der 30. CHER Jahrestagung 2017 (Consortium of Higher Education Re­searchers), Jyväskylä, Finnland, 28. Au­gust.

Rose, A.-L. (2017). The emergence of inter­dis­ci­plin­ary structures in academic proj­ect settings – A case study of inclusive teacher train­ing at a German uni­ver­si­ty. Posterpräsentation auf der 30. CHER Jahrestagung 2017 (Consortium of Higher Education Re­searchers), Jyväskylä, Finnland, 28. Au­gust.

Mergner, J. & Leišytė, L. (2017). The widening participation agenda in German higher education: Discourses and legitimizing strategies. Präsentation auf dem 33. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies) "The Good Organisation", Kopenhagen, Dänemark, 8. Juli.

Schiller, B. & Leišytė, L. (2017). Governance of the third mission at the micro-level: exploring the role of de­part­ment heads in managing cooperative study programs. Posterpräsentation auf der Uni­ver­sity-Industry Interaction Conference, Dublin, Irland, 8. Juni.

2016

Leišytė, L. (2016). Academic staff mobility in Central and Eastern European coun­tries. Eingeladener Vor­trag auf der  Kon­fe­renz der Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) "Distinctiveness of Central and Eastern European Higher Education", Budapest, Ungarn, 16.-17. Juni.

Leišytė, L. (2016). Academic entrepreneurship in national innovation systems from a comparative perspective. Vor­trag beim "Forum on In­no­va­tive Technologies and Management for Sustainability – 2016 (ITMS'16)", Panevezys, Litauen, 28. April.

Leišytė, L. (2016). Shifting governance arrange­ments and protected spaces in universities. Präsentation auf der SRHE Annual Research Conference 2016 "Exploring Freedom and Control in Global Higher Education", Newport, UK, 9. De­zem­ber. Abstract

Sevdiren, G. & Leišytė, L. (2016). Konzeptionelle Viel­falt von Di­ver­si­tät und Heterogenität in der LehrerInnenbildung. Präsentation auf der Kon­fe­renz "Gender und Diversity in die Lehre! Strategien, Praxen, Wider­stände", Freie Uni­ver­si­tät Berlin, Deutsch­land, 26. November. Abstract

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). Organisational change in German higher education: The emergence of inter­dis­ci­plin­ary structures in teaching innovation. Posterpräsentation auf der 1. Kon­fe­renz des Projekts "Dort­mun­der Profil für Inklusionsorientierte Lehrer_innenbildung (DoProfiL)", Haltern, Deutsch­land, 15.-16. November.

Leišytė, L. (2016). Die hochschuldidaktische Qualifi­zierung der Hochschullehrenden zur Unter­stüt­zung eines Transformationsprozesses hin zu inklusionsorientierter Hoch­schul­lehre an der TU Dort­mund. Präsentation auf der 1. Kon­fe­renz des Projekts "Dort­mun­der Profil für Inklusionsorientierte Lehrer_innenbildung (DoProfiL)", Haltern, Deutsch­land, 15.-16. November.

Leišytė, L. (2016). Protected academic spaces and institutional entrepreneurs at universities. Präsentation auf der 29. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), Uni­ver­si­tät Cambridge, UK, 5. Sep­tem­ber.

Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2016). The challenges of attracting and retaining academic talent in Central and Eastern European coun­tries. Präsentation auf der 29. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), Uni­ver­si­tät Cambridge, UK, 5. Sep­tem­ber.

Leišytė, L. (2016). Power, protected spaces and institutional entrepreneurs in higher education. Präsentation auf der ECER 2016, Network 22 (Research in Higher Education), Session 10 C (Entrepreneurial Universities and Valorisation), Dublin, Irland, 25. Au­gust.

Leišytė, L. (2016). Stability and change in power relations at Dutch universities. Präsentation auf dem 32. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Neapel, Italien, 7.-9. Juli.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2016). Organizational work arrange­ments and gendered academic careers: The case of the Netherlands. Präsentation auf der 9.  Biennial International Interdisciplinary Conference on Gender, Work and Organization (GWO), Keele Uni­ver­sity, UK, 29. Juni - 1. Juli.

2015

Leišytė, L. (2015). Blurring boundaries in academic work. Eingeladener Vor­trag beim Jour Fixe International des Wissenschaftsrats, Köln, Deutsch­land, 24. Februar. Abstract

Leišytė, L. (2015). The transformation of uni­ver­si­ty governance in Central and Eastern Europe: Its antecedents and con­se­quences. Eingeladener Vor­trag bei der 1. Kon­fe­renz der Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) "Main challenges to universities in Central and Eastern Europe (CEE)", Budapest, Ungarn, 28. Januar. Abstract

Leišytė, L. & Sigl, L. (2015). Research commercialization in Germany – A story of symbolic compliance?. Präsentation auf der Jahrestagung 2015 der Society for Social Studies of Science (4S) "STS Making and Doing", Denver, Colorado, USA, 13. November. Abstract

Leišytė, L. & Sigl, L. (2015). Research commercialization – A story of symbolic compliance?. Präsentation auf der EU-SPRI Early Career Researcher Conference (ECC) "Crossing Boundaries in Scientific Knowledge Creation and Transmission: Trends, Challenges and Policy Implications", Rom, Italien, 15. Okto­ber.

Leišytė, L. (2015). New public management and re­search productivity – A precarious state of affairs of academic work in the Netherlands. Präsentation auf der ECER 2015 (European Conference on Educational Research), Budapest, Ungarn, 11. Sep­tem­ber.

Broucker, B., De Wit, K. & Leišytė, L. (2015). An evaluation of new public management in higher education: Same rationale, different implementation. Paper für das 37. EAIR Annual Forum 2015 "From here to there: Positioning higher education in­sti­tu­ti­ons", Danube Uni­ver­sity Krems, Österreich, 31. Au­gust.

Leišytė, L. (2015). Boundary work of bioengineers: Inside the world of academic entrepreneurs. Präsentation auf der 16.  EARLI (European Association for Research on Learn­ing and Instruction) Biennial Conference 2015, Session J 17, Limassol, Zypern, 28. Au­gust.

Broucker, B., De Wit, K. & Leišytė, L. (2015). New public management or new public governance for the higher education sector? An in­ter­na­tio­nal comparison. Paper für die Jahrestagung der EGPA (European Group for Public Administration), Toulouse, Frankreich, 26.-28. Au­gust.

Leišytė, L. (2015). Uni­ver­sity as an entrepreneurial hub: an example from Germany. Präsentation auf der Jahrestagung der Academy of Management (AOM) 2015, PDW 317, Vancouver, Kanada, 8. Au­gust.

Hosch-Dayican, B. & Leišytė, L. (2015). Soziale Be­we­gung­en von Akademikern: Neue Akteure im System der Hochschulsteuerung?. 10. Jahrestagung der Gesell­schaft für Hochschulforschung, Kassel, Deutsch­land, 9. April.

2014

Leišytė, L. (2014). Mokslo kokybės skatinimas pasitelkiant tarptautinį ekspertinį vertinimą (The Internationalisation of academic re­search for quality improvement of Lithuanian science). Eingeladener Vor­trag auf der Kon­fe­renz des Litauischen Wissenschaftsrats (Mokslo tarptautiškumas Lietuvos mokslo kokybei gerinti), Vilnius, Litauen, 3. November.

Leišytė, L. (2014). Academic identities at the crossroads – Bridging the duality between academic profession and uni­ver­si­ty organization. Eingeladener Vor­trag beim Brown-bag Lunch des INCHER-Kassel, Kassel, Deutsch­land, 30. April. Abstract

Leišytė, L. (2014). Understanding academic work in a changing institutional environment. Eingeladener Vor­trag beim EPIC Seminar am Centre for Science and Technology Studies (CWTS), Leiden, Niederlande, 7. Februar. Abstract

Logermann, F. & Leišytė, L. (2014). Students as stakeholders in the policy context of the European Standards and Guidelines for Quality Assurance in Higher Education Institutions. Präsentation auf der Bologna Process Re­searchers' Conference "Future of Higher Education" (FOHE-BPRC2), Bukarest, Rumänien, 25. November. Abstract

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Managerialism and gender inequality in higher education: A case study of performance criteria and career perspectives of female academics in the Netherlands. Präsentation auf der Mid-term Conference, European Sociological Association (ESA), Research Network 33 – Women's and Gender Studies, Neapel, Italien, 16.-17. Okto­ber.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Medieval historians crossing boundaries: Implications for their identities. Präsentation auf der 27. Jahrestagung des CHER (Consortium of Higher Education Re­searchers), Rom, Italien, 8. Sep­tem­ber.

Leišytė, L. (2014). Changing academic work and mobility in the Baltic states in the context of Europeanization. Präsentation auf der ECER 2014 (European Conference on Educational Research) "The Past, the Present and the Future of Educational Research", Network Session 22 (Research in Higher Education), 22 SES 10 C (Academic Work and Professional Development), Porto, Por­tu­gal, 3. Sep­tem­ber. Abstract

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Managerial universities and a gendered functional differentiation of academic work: A case of a Dutch uni­ver­si­ty. Präsentation auf der Jahrestagung 2014 der American Sociological Association (ASA), San Francisco, CA, USA, 16. Au­gust.

Leišytė, L. & Chatterjee, Debabrata (2014). Organizational responses to vertically nested institutional logics: A study of two universities from Dutch and Indian re­search systems. Präsentation auf dem 30. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Sub-theme 60: Rethinking Responses to Institutional Complexity, Rotterdam, Niederlande, 3.-5. Juli.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2014). Towards new actor constellations in higher education and re­search governance: The emergence of academics' political movements. Präsentation auf der Eu-SPRI Jahrestagung, Manchester, UK, 20. Juni.

Leišytė, L. (2014). External re­search funding and changing modes of work in social sciences and humanities. Präsentation auf dem Work­shop "Research Funding & The Dynamics of Science", or­ga­ni­siert von: Research Network 24 – Sociology of Science and Technology Network (SSTNET), European Sociological Association (ESA), CWTS. Leiden, Niederlande, 13. Juni. Abstract

Leišytė, L. (2014). Resistance in academia – Towards the hybridity of academic identities. Präsentation auf dem 9. Organization Studies Summer Work­shop, Korfu, Griechenland, 23. Mai.

Leišytė, L. & Dee, J. R. (2014). Understanding the boundary conditions that foster or impede the flow of knowledge in organizations. Präsentation auf der International Conference on Organizational Learn­ing, Knowledge and Capabilities (OLKC), Oslo, Nor­we­gen, 23. April.

2013

Leišytė, L. (2013). Being an academic in Europe and in the U.S.: Role differentiation, shifting identities and protected spaces. Keynote auf dem Ethical Forum 2013 "The academic's burden. Uni­ver­sity professors under perverse pressure?", Belgium Uni­ver­sity Foun­da­tion, Brüssel, Belgien, 21. November. Abstract

Leišytė, L. (2013). Changes in Lithuanian higher education and re­search: Being at the crossroads. Keynote at the International Futura Scientia Work­shop "Soviet Past and European Future: Endless Transition in Higher Education and Research", International School of Management, Vilnius, Litauen, 15. November.

Leišytė, L. (2013). Research commercialization and academic autonomy: Views from the academic heartland. Keynote im Jean Monnet Center, Uni­ver­si­tät Leeds, UK, Februar 2013.

Leišytė, L. (2013). An entrepreneurial uni­ver­si­ty and its socio-economical context. Präsentation auf dem BMBF-Work­shop "Strategic Change and Organizational Trans­for­ma­tion of Higher Education Institutions", Leuphana Uni­ver­si­tät, Lüneburg, Deutsch­land, 22. November. Abstract

Leišytė, L. (2013). Researcher mobility in the time of economic crisis. Präsentation auf der Kon­fe­renz "Invest in researchers – Better train­ing and careers using new funding opportunities" im Rah­men der Litauischen EU-Ratspräsidentschaft, Litauische Akademie der Wis­sen­schaf­ten, Vilnius, Litauen, 14.-15. November.

Leišytė, L. (2013). Academic capitalism in Dutch universities. Paper-Präsentation auf der Jahrestagung 2013 der Society for Social Studies of Science (4S), San Diego, CA, USA, 9.-12. Okto­ber.

Leišytė, L. (2013). Students' agency in universities' internal quality assurance in Europe. Präsentation auf der ECER 2013 (European Conference on Educational Research), round table: "Student Evaluations of Teaching: Structuring Pedagogy, Academic Work and Uni­ver­sity Leadership", Istanbul, Türkei, 9.-13. Sep­tem­ber.

Leišytė, L. (2013). Academic roles and identities in the context of the duality between professions and organizations: Evidence from the U.S. and Europe. Präsentation auf der Jahrestagung 2013 der American Sociological Association (ASA), New York, USA, 9.-13. Au­gust.

Leišytė, L. & Hosch-Dayican, B. (2013). Changing academic roles and shifting gender inequalities: A case analysis of the influence of teaching-re­search nexus on academic career perspectives of female academics in the Netherlands. Critical Management Studies Conference, Manchester, UK, 10.-12. Juli.

Leišytė, L. & Westerheijden, D. (2013). Research evaluation and its implications for academic re­search in the UK and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der 20. International Conference of Europeanists "Crisis and Contingency: States of (In)stability", Amsterdam, Niederlande, 25.-27. Juni.

2012

Leišytė, L. (2012). Funding universities: European trends. Keynote auf der Kon­fe­renz "The Future Scenarios of Higher Education", Lithuanian Ministry of Higher Education, Vilnius, Litauen, Mai 2012.

Leišytė, L., Epping, E., Faber, M. & Westerheijden, D. (2012). Academic freedom and changing focus on student assessment in Dutch higher education. Präsentation auf der 25. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), Belgrad, Serbien, 9.-12. Sep­tem­ber.

Leišytė, L., Hosch-Dayican, B. & He, Q. (2012). Gender and changing academic work: The case study of the Dutch uni­ver­si­ty. Posterpräsentation auf der 7th European Conference on Gender Equality in Higher Education 2012, Uni­ver­si­tät Bergen, Bergen, Nor­we­gen, 29.-31. Au­gust.

Leišytė, L. (2012). Local responses to global templates: The Case of the Entrepreneurial Uni­ver­sity. Präsentation auf dem 28. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies), Helsinki, Finnland, 2.-7. Juli.

Leišytė, L. (2012). Varieties of capitalism and the entrepreneurial uni­ver­si­ty: A common template but diverse practice?. Präsentation auf der SASE 24th Annual Conference 2012 "Global Shifts: Implications for Business, Government and Labour", MIT, Cambridge, MA, USA, 28.-29. Juni.

Leišytė, L. (2012). Understanding academic work in the changing institutional environment: faculty autonomy, productivity and identity in Europe and the U.S. Präsentation auf der In­ter­natio­nalen Kon­fe­renz "Changing Conditions and changing approaches of academic work", Berlin, Deutsch­land, 4.-6. Juni.

Leišytė, L. (2012). Gender in academic lea­der­ship: Challenges and perspectives. Präsentation auf der 7th FFNT Conference "Gender in academic lea­der­ship: challenges and perspectives", Female Faculty Network Twente (FFNT), Enschede, Niederlande, 19. April.

Leišytė, L. (2012). Uni­ver­sity performance and individual careers: Balancing gender. Präsentation auf dem FFNT International March 8 celebration event, Female Faculty Network Twente (FFNT), Enschede, Niederlande, 8. März.

2011

Leišytė, L. (2011). Markets in higher education – Quo vadis?. Keynote auf der Kon­fe­renz "Transformations of Education Policy: National, Transnational and Supranational Discourse", Uni­ver­si­tät Vilnius, Fa­kul­tät für Philosophie, Vilnius, Litauen, November 2011.

Leišytė, L. & Dobbins, M. (2011). Analysing the transformation of higher education governance in Lithuania and Bulgaria. ECPR General Conference 2011 (European Consortium for Political Research), Reykjavik, Island, 25.-27. Au­gust.

Leišytė, L. & Dobbins, M. (2011). Governance changes in higher education in Bulgaria and Lithuania. 18. International Conference of Europeanists of the Council for European Studies (CES), Barcelona, Spanien, 20.-22. Juni.

Leišytė, L. & Enders, J. (2011). Understanding knowledge disclosure of life sci­en­tists: A question of contextual and organizational ambidexterity?. 3rd International RESUP Conference "Reforming Higher Education and Research", RESUP, Science Po, CNRS, Paris, Frankreich, 27.-29. Januar.

2010

Leišytė, L. (2010). Changing in higher education governance in Europe: Major trends in internal governance. Eingelader Vor­trag beim Mi­nis­te­ri­um für Bil­dung und Wis­sen­schaft der Republik Estland, Tartu, Estland, Mai 2010.

Leišytė, L. (2010). The strategic responses of uni­ver­si­ty researchers to the challenges of higher education and re­search reforms in England and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der Eu-SPRI Annual Con­fe­rence 2010 "Tentative Governance in Emerging Science and Technology", Uni­ver­si­tät Twente, Enschede, Niederlande, 28.-29. Okto­ber.

Leišytė, L. (2010). Uni­ver­sity re­search commercialization policies and their implementation in the Netherlands and USA. Paper-Präsentation auf der 23. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers) "Effects of Higher Education Reforms", Oslo, Nor­we­gen, 10.-12. Juni.

Leišytė, L. (2010). Faculty responses to the Bologna reforms in Lithuania. Paper-Präsentation auf der 17. International Conference of Europeanists of the Council for European Studies (CES) "Revenge of the European Model", Montreal, Kanada, 15.-17. April.

2009

Leišytė, L. (2009). Balanced mobility: Unparalleled opportunities & underlying challenges. Eingeladener Vor­trag beim Seminar des Europarats und der Lithuanian Student Un­ion, Vilnius, Litauen, November 2009.

Leišytė, L., Navickienė, V., Želvys, R. & Zenkienė, L. (2009). The understanding of the Bologna process in Lithuanian higher education in­sti­tu­ti­ons. Paper-Präsentation auf dem 31. EAIR Annual Forum 2009 "Fighting for Harmony: Students, Society and the Academy in Tune", Uni­ver­si­tät Vilnius, Vilnius, Litauen, 23.-26. Au­gust. Abstract

Leišytė, L. (2009). Uni­ver­sity commercialization policies and their implementation in Lithuania, the Netherlands and USA. Paper-Präsentation auf dem 31. EAIR Annual Forum 2009 "Fighting for Harmony: Students, Society and the Academy in Tune", Uni­ver­si­tät Vilnius, Vilnius, Litauen, 23.-26. Au­gust.

Leišytė, L. (2009). Uni­ver­sity commercialization policies and their implementation in Europe and the US.  Paper-Präsentation auf der Jahrestagung 2009 der Society for Social Studies of Science (4S), Panel "The Privatization of Science: Commercialized Knowing and its Discontents", Washington D.C., USA, 28. Okto­ber - 1. November.

Leišytė, L. (2009). Research on quality assurance policies, practices, and challenges in Europe and the United States: The case of Lithuania. Präsentation auf der  AERA Jahrestagung 2009 (American Educational Research Association) "Disciplined Inquiry: Education Research in the Circle of Knowledge", San Diego, CA, USA, 13.-17. April.

Leišytė, L. (2009). The balance between teaching and re­search in Dutch and English universities in the context of uni­ver­si­ty governance reforms. Präsentation auf der  AERA Jahrestagung 2009 (American Educational Research Association) "Disciplined Inquiry: Education Research in the Circle of Knowledge", San Diego, CA, USA, 13.-17. April.

Leišytė, L. (2009). In­no­va­ti­on in the laboratory and beyond: Exploring the world of an academic entrepreneur. Vor­trag am Minda de Gunzburg Center for European Studies, Harvard Uni­ver­sity, Visiting Scholars' Seminar, Cambridge, MA, USA, 8. April.

Leišytė, L. (2009). Europe West and East: The challenges of change in higher education. Gast­vor­trag am Center for International and Comparative Higher Education, Master Class "International and Comparative Higher Education" of Prof. Altbach, Boston College, MA, USA, 6. April.

Leišytė, L. (2009). Higher education governance in Europe. Vor­trag am Center for the Study of Higher Education, Pennsylvania State Uni­ver­sity, PA, USA, 17. März.

2008

Leišytė, L. (2008). How universities change: the Dutch perspective. Eingeladener Vor­trag beim Sciences Po Work­shop "Changing Higher Education Governance in Europe", Paris, Frankreich, April 2008.

Leišytė, L. (2008). New models of steering in higher education. Eingeladener Vor­trag beim OECD Seminar "Thematic Review of Tertiary Education – Policy Challenges for Flanders", Flämisches Mi­nis­te­ri­um für Bil­dung und Aus­bil­dung, Brüssel, Belgien, 2. Juni.

Leišytė, L. (2008). How universities change: The Dutch perspective. Eingeladener Vor­trag beim Sciences Po Work­shop "Changing Higher Education Governance in Europe", Paris, Frankreich, 5. April.

Leišytė, L., Enders, J. & De Boer, H. (2008). The strategic responses of uni­ver­si­ty re­search units to the changes in re­search governance in England and the Netherlands in the fields of biotechnology and history. Paper-Präsentation auf dem 24. EGOS Colloquium (European Group for Organizational Studies) "Upsetting Organizations", Vrije Universiteit, Amsterdam, Niederlande, 10.-12. Juli.

Leišytė, L. (2008). Changing practices of uni­ver­si­ty biotechnology re­search units in England and the Netherlands. Paper-Präsentation auf der EASST/4S Kon­fe­renz 2008 (European Association for the Study of Science and Technology / Society for Social Studies of Science), Rotterdam, Niederlande, 20.-23. Au­gust. Chaired the session.

Leišytė, L. (2008). Professional autonomy in English and Dutch universities: The influence of reforms on the re­search practices in public re­search universities. Paper-Präsentation auf der PRIME Kon­fe­renz, Mexiko City, Mexiko, 24.-26. Sep­tem­ber. The winner of the Best Early Career PRIME paper.

Leišytė, L., van der Steen, M. & Enders, J. (2008). Beyond the isomorphistic view of the academic entrepreneur: An empirical exploration of norms and values of knowledge dissemination of uni­ver­si­ty sci­en­tists. Paper-Präsentation auf der PRIME Kon­fe­renz, Mexiko City, Mexiko, 24.-26. Sep­tem­ber. Chaired the session.

Leišytė, L., Enders, J. & De Boer, H. (2008). The balance between teaching and re­search in Dutch and English universities in the context of uni­ver­si­ty governance reforms. Paper-Präsentation auf dem BRICK-DIME Work­shop "The Economics and Policy of Academic Research", Torino, Italien, 14.-15. Juli.

Leišytė, L. (2008). Higher education and re­search policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the re­search practices in public re­search universities. Paper-Präsentation auf der AERA Jahrestagung 2008 (American Educational Research Association), New York, NY, USA, 25. März.

Van der Steen, M., Leišytė, L. & Enders, J. (2008). Beyond one-size-fits-all re­search excellence in higher education: An empirical analysis of re­search units in the Netherlands and the United Kingdom. Paper-Präsentation auf der 21. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers), Pavia, Italien, 11.-13. Sep­tem­ber.

2007

Leišytė, L. (2007). Higher education and re­search policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the re­search practices in public re­search universities. Posterpräsentation auf der 32. ASHE Jahrestagung "Informing the Public Agenda for Higher Education: The Role and Relevance of Research", Louisville, KY, USA, 7. November.

Leišytė, L. (2007). New public management ef­fects on re­search practices in English and Dutch universities. Paper-Präsentation auf der Atlanta Conference on Science, Technology and In­no­va­ti­on Policy "Challenges and opportunities for innovation in the changing global economy", Georgia In­sti­tute of Technology, Atlanta, GA, USA, 20. Okto­ber.

Leišytė, L. (2007). Research policies and professional autonomy in England and the Netherlands: The influence of reforms on the re­search practices of the basic re­search units in public re­search universities. Paper-Präsentation auf der 20. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Re­searchers) "The Research Mission of the Uni­ver­sity", Dublin, Irland, 30.  Au­gust - 1. Sep­tem­ber.

Anfahrt & Lageplan

Der Cam­pus der Technischen Uni­ver­si­tät Dort­mund liegt in der Nähe des Autobahnkreuzes Dort­mund West, wo die Sauerlandlinie A45 den Ruhrschnellweg B1/A40 kreuzt. Die Abfahrt Dort­mund-Eichlinghofen auf der A45 führt zum Cam­pus Süd, die Abfahrt Dort­mund-Dorstfeld auf der A40 zum Cam­pus-Nord. An beiden Ausfahrten ist die Uni­ver­si­tät ausgeschildert.

Direkt auf dem Cam­pus Nord befindet sich die S-Bahn-Station „Dort­mund Uni­ver­si­tät“. Von dort fährt die S-Bahn-Linie S1 im 15- oder 30-Minuten-Takt zum Hauptbahnhof Dort­mund und in der Gegenrichtung zum Hauptbahnhof Düsseldorf über Bochum, Essen und Duis­burg. Außerdem ist die Uni­ver­si­tät mit den Buslinien 445, 447 und 462 zu erreichen. Eine Fahrplanauskunft findet sich auf der Homepage des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, au­ßer­dem bieten die DSW21 einen interaktiven Liniennetzplan an.
 

Zu den Wahrzeichen der TU Dort­mund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dort­mund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Cam­pus Süd und Dort­mund Uni­ver­si­tät S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Cam­pus Nord und Cam­pus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zu­rück.

Vom Flughafen Dort­mund aus gelangt man mit dem AirportExpress innerhalb von gut 20 Minuten zum Dort­mun­der Hauptbahnhof und von dort mit der S-Bahn zur Uni­ver­si­tät. Ein größeres Angebot an inter­natio­nalen Flugverbindungen bietet der etwa 60 Ki­lo­me­ter entfernte Flughafen Düsseldorf, der direkt mit der S-Bahn vom Bahnhof der Uni­ver­si­tät zu erreichen ist.

Interaktive Karte

Die Ein­rich­tun­gen der Technischen Uni­ver­si­tät Dort­mund verteilen sich auf den größeren Cam­pus Nord und den kleineren Cam­pus Süd. Zu­dem befinden sich einige Bereiche der Hoch­schu­le im angrenzenden Technologiepark.

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