2024
Leišytė, L., Rose, A.-L., Pekşen, S. & Bieling, N. (2024). External engagement of academics: Exploring gender patterns in the Baltic Sea region. Präsentation auf der APIKS Conference "Academy after knowledge society and the future of academic profession". Espoo, Finnland, 25. Oktober.
Pekşen, S. (2024). A multilevel exploration of digital student recruitment at German universities. Posterpräsentation auf der 36. CHER Jahrestagung (Consortium of Higher Education Researchers), Esch-sur-Alzette, Luxemburg, 5. September.
Leišytė, L., Pekşen, S. & Rose, A.-L. (2024). Managerial control and professional autonomy of academic staff in Balkan and Baltic countries. Präsentation auf der APIKS Hiroshima 2024 International Conference, Hiroshima, Japan, 3. Februar.
2023
Rose, A.-L., Pekşen, S. & Leišytė, L. (2023). Interdisciplinarity and academics' sense of belonging. Präsentation auf der APIKS Konferenz 2023, Krems, Österreich, 2. September.
Pekşen, S. (2023). The influence of digital student recruitment in German universities on study choice in computer science. Präsentation auf der ICHEM Conference "The Future of Higher Education: Competition, Collaboration and the Global Good", Bath, Vereinigtes Königreich, 20. Juni.
Leišytė, L., Rose, A.-L., Pekşen, S., Stolz, K. & Papaioannou, P. (2023). Students as actors of change: Student perceptions and student agency in the post-COVID digital transformation of academic teaching. Paper-Präsentation auf der EURAM Conference 2023 "Transforming Business for Good", Trinity Business School, Dublin, Irland, 15. Juni.
Pekşen, S. (2023). Digital student recruitment in higher education: Exploring the role of digital marketing strategies in enhancing inclusion and diversity in Germany. Präsentation auf der 13. EUREDOCS Conference "Higher education between selection and discrimination, elitism and universalism. Organizational and identity issues", Lausanne, Schweiz, 15. Juni.
Leišytė, L., Pekşen, S., Rose, A.-L. & Želvys, R. (2023). Academic work and productivity – The impact of gendered work division on research publications for early career academics across European countries. Präsentation auf der APIKS Konferenz "The academic profession moving forward: gender equality and early career researchers", Arica, Chile, 24. Januar.
2022
Pekşen, S. & Leišytė, L. (2022): Work satisfaction among academics: Despite or due to Lithuania's new public management reforms?. Präsentation auf der 5. APIKS Konferenz "General Work Situation and the Working Conditions in Academia", Universität Aveiro, Portugal, 3. März.
2021
Leišytė, L., Peksen, S. & Rose, A.-L. (2021). The work satisfaction of academics: Reflections against the background of NPM reforms in Lithuania. Präsentation auf dem 43. EAIR Forum 2021 "Transformation Fast and Slow: Quality, Trust and Digitalisation in Higher Education", Humboldt-Universität zu Berlin, Deutschland, 10. September.
Peksen, S. (2021). Digital divide and divided higher education marketing in Germany. Präsentation auf der Virtuellen ASA Jahrestagung (American Sociological Association) 2021, 7. August. https://www.asanet.org/annual-meeting-2021
2020
Rose, A.-L., Peksen, S., Leišytė, L. & Želvys, R. (2020). Academic mobility in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 4. APIKS Konferenz "Internationalization in Higher Education", Istanbul, Türkei, 7. Dezember.
Leišytė, L. & Peksen, S. (2020). (Un)Equal opportunities at universities – Gender differences in the perception of universities' institutional structure. Posterpräsentation auf der EMBL Konferenz "Gender Roles and their Impact in Academia", organisiert vom European Molecular Biology Laboratory (EMBL), der European Molecular Biology Organization (EMBO) und dem Howard Hughes Medical Institute (HHMI), 14.-15. Oktober.
Leišytė, L., Želvys, R., Bružienė, R., Rose, A.-L. & Peksen, S. (2020). Managerialism in Lithuanian higher education. Präsentation auf der 3. APIKS Konferenz "Management and Governance of Higher Education", Vilnius, Litauen, 21. August.
Peksen, S. (2020). Your choice?! A sociological perspective on gender inequalities in digitally mediated information for study choice. Präsentation auf dem Hochschulforschungsnachwuchs-Tag (HoFoNa-Tag) der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Hamburg, Deutschland, 5. August.
2019
Peksen, S. (2019). Information sources and access to German computer sciences programmes: The role of gender, age and social networks. Präsentation auf der SRHE Jahrestagung (Society for Research into Higher Education), Newport, Wales, Vereinigtes Königreich, 11. Dezember.
Peksen, S. (2019). The impact of digitalisation on access in computer science study programmes at German higher education institutions with gender implications. Posterpräsentation auf der 14. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Magdeburg, Deutschland, 21. März.
Peksen, S. (2019). Digitalisierung des Hochschulzugangs – Digitale und klassische Informationsquellen bei der Studienwahl von Informatikstudierenden. Eingeladener Vortrag auf der Fachtagung "Integration digitaler Kompetenzen unter Gender- und Diversity-Aspekten", Hannover, Deutschland, 18. März.
Leišytė, L., Peksen, S., Želvys, R. & Rose, A.-L. (2019). Humboldt revisited – teaching and research at Lithuanian universities. Präsentation auf der APIKS Projekt-Konferenz "An International and Comparative Study of Academics' Teaching and Research – Activities in the Knowledge Society: Main findings from the APIKS project", Universität Hiroshima, Hiroshima, Japan, 4. März.
Peksen, S. (2019). Flexibilisierung des Informatikstudiums. Präsentation auf der Tagung "If in doubt – do IT: Frauen in Informatik", Abschlusstagung des Projekts "FRUIT-Frauen in IT", Berlin, Deutschland, 24. Januar.
2018
Peksen, S. (2018). Der Einfluss von Digitalisierung auf den Hochschulzugang – Genderperspektiven. Posterpräsentation auf der Konferenz "Frauen in der digitalen Zukunft: Stereotype durchbrechen", München, Deutschland, 7. Dezember.
Hachmeister, C.-D., Peksen, S. & Roessler, I. (2018). Students' perception of digitalisation in German computer sciences programmes. Präsentation auf der HEIR Conference, Dublin, Irland, 20. September.
Roessler, I., Hachmeister, C.-D. & Peksen, S. (2018). Does course design matter? Preferences of female and male students regarding different aspects of course design. Präsentation auf dem 40. EAIR Annual Forum, Budapest, Ungarn, 27. August.
Peksen, S., Hachmeister, C.-D. & Roessler, I. (2018). The impact of digitalisation on computer sciences programmes in Germany: Gender implications. Präsentation auf der EARLI SIG 4 Conference, Gießen, Deutschland, 29. August.
Peksen, S. (2018). Das Projekt FRUIT – Frauen in IT. Eingeladener Vortrag auf der 67. Landeskonferenz der Gleichstellungsbeauftragten des Landes Baden-Württemberg, Bad Boll, Deutschland, 13. Juli.
Peksen, S., Rose, A.-L. & Leišytė, L. (2018). Third mission activities at Lithuanian higher education institutions. Posterpräsentation auf der 13. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf), Speyer, Deutschland, 12. April.
2017
Peksen, S. (2017). FRUIT: Frauenanteile in Informatik steigern. Posterpräsentation auf dem Diversity-Netzwerktreffen 2017 "Intersektionalitätsperspektiven in der Diversitätsforschung", Göttingen, Deutschland, 14. September. Download